طراحی وسیله ی بازی با رویکرد تجربه گرا برای تشویق کودکان به استفاده از انرژی های پاک

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای کاربردی
  • نویسنده ساحل ربیعی
  • استاد راهنما نیلوفر شادمهری
  • سال انتشار 1392
چکیده

زمین، تنها سیاره ی شناخته شده ایست که واژه ی زندگی در آن معنا یافته، (nasa-2013) هر آنچه برای پایدار نگه داشتن هماهنگی های طبیعی اش انجام شود، ادامه یافتن زندگی موجوداتش را در پی خواهد داشت. سزاوار است آلوده شدن زیستگاه مان ساده پنداشته نشود و آسیب های ایجاد شده از سوی آدمی، با شناسایی راه کارهای مناسب، به دست او کاهش یابد. آشنا کردن کودکان با این مهم، بایدیست که آینده ی زمین بدان وابسته است. پژوهش پیش رو با نام" طراحی وسیله ی بازی با رویکرد تجربه گرا برای تشویق کودکان به استفاده از انرژی های پاک" به بررسی تجربه ی خوشایند بازی با اسباب بازی، پرداخته است. شناخت درست کودکان چهار تا شش ساله، هدفی بود که پس از خواندن کتاب ها، مقاله ها و گردآوری یافته های کتابخانه ای پژوهش های پیشین، گفت و گو با روان شناسان کودک، مشاهده ی کودکان هنگام بازی، استفاده از پرسش نامه ی تصویری ویژه ی آنها، همچنین بررسی سخن مربیان مهد کودک، به دست آمد. هم زمان ایده پردازی آغاز شد. برآیند پژوهش در ادامه ی ایده پردازی ها به کار برده شد. سپس ارزیابی ایده ها بر اساس نزدیک بودن شان به یافته های پژوهش انجام گرفت. سرانجام، طرحی برگزیده شد که بیشترین امتیاز را داشت. این ایده هم، با بررسی ایمنی، ارگونومی، روش تولید و پاک بودنش برای زمین، دگرگون و به گونه ای سنجیده تر ارائه گردید.

منابع مشابه

کاربرد گرافن برای تولید انرژی پاک

رشد روزافزون مصرف سوخت‌های فسیلی و محدود بودن آن و نگرانی‌های زیست‌محیطی ناشی از آن، باعث شده پژوهش‌های گسترده‌ای برای جایگزینی منابع جدید و پاک انرژی انجام شود؛ در سال‌های اخیر پژوهشگران به پیل‌های سوختی، سلول‌های خورشیدی، باتری‌های لیتیومی و زیست‌توده توجه بسیاری کرده‌اند. هرچند این روش‌ها معایبی دارد اما حضور نانوفناوری، تأثیر قابل توجهی در از میان بردن نقایص آن‌ها داشته است. گرافن به عنوان ...

متن کامل

طراحی با رویکرد احساسگرا مطالعه موردی: طراحی وسیله سرگرمی

هدف از این مقاله، کاربردی سازی بنیادهای نظری طراحی احساس گرا برای طراحان و به ویژه طراحان صنعت است. امروزه در دنیای طراحی، رویکرد طراحی احساسگرا به عنوان پلی میان دانش طراحی و سایر حوزه های مرتبط با این دانش مطرح گردیده است و به مثابه ابزاری نیرومند برای تضمین موفقیت محصول و جلب خوشنودی کاربران به کار برده می شود. در پژوهش حاضر با توجه به نظریه‌های مطرح شده در این حیطه، سعی بر این بوده است تا چ...

متن کامل

طراحی وسیله بازی برای کودکان نابینا به جهت بالا بردن فعالیت بدنی در ایشان

کودکان اساس دنیای آینده هستندو بازی در کنار سایر نیازهای اساسی چون غذا،سلامتی،سر پناه و تحصیل برای رشد استعدادهای بالقوه آنان ضروری است.در جامعه شتابزده امروزی ما ارزش و اعتبار بازی ،نادیده گرفته شده است و جای خود را به نوعی فعالیت رقابت گونه داده که تنش و آشفتگی های روحی و روانی کودکان را به همراه دارد. رواج زندگی آپارتمان نشینی و به دنبال آن محدودیت در رویارویی با محیط های طبیعی فرصت لازم ب...

15 صفحه اول

طراحی بهینه فیلتر پسیوهارمونیک با استفاده از مفهوم تئوری بازی

چکیده: فیلترهای پسیوهارمونیک (PHF) ساده‌ترین، ارزانترین و مؤثرترین راه برای کاهش هارمونیک‌های ولتاژ و جریان هستند. در طراحی PHF هدف اصلی کاهش هزینه فیلتر و کاهش THD جریان و ولتاژها در نقطه اتصال مشترک (PCC) در حد مجاز تعریف شده در استانداردهاست. در این مقاله، روش‌های بهینه‌سازی SPEA برای تعیین پارامترهای PHF استفاده شده ‌است. این روش بر روی یک شبکه 13 باسه IEEE با یک مبدل شش پالسه به‌عنوان منبع...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای کاربردی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023